Pages

zondag 31 december 2017

Mix 'n Up! ~ Winter


Vandaag deel ik een knutselwerkje wat ik al heel lang wilde maken. Ik had deze winter template van Dutch Doobadoo al heel lang liggen maar het kwam er maar niet van om er iets mee te doen. Ik ben dol op mijn DD templates ook al is het voor mij op deze leeftijd soms een hele uitdaging om (zonder bril) de onderdelen netjes uit te knippen hahaha!

Op dit moment zie je heel veel kaartjes met de eclips techniek. Dat zijn kaartjes met verhoogde details waarbij het motief doorloopt. Deze techniek kun je heel makkelijk toepassen met stansen. Ik had er nog geen een gemaakt en vond het leuk om dat eens uit te proberen met deze template. Het was een uitdaging en ondanks de schoonheidsfoutjes hier-en-daar vind ik hem toch leuk geworden.


Je hebt voor deze uitvoering twee identieke stroken papier nodig van 5.8 x 20 cm. Je stempelt eerst de ondergrond. Hiervoor heb ik de set Star of Light gebruikt. Ik ben nog steeds verliefd op deze set. Hij is Photopolymeer en super gedetailleerd. Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van de Stamparatus die alleen vandaag nog te reserveren is via mijn webshop. Daarna heb ik de tweede strook gestempeld en heb ik met behulp van de template de letters afgetekend en vervolgens uitgeknipt. Daarna heb ik de letters met Mini Dimensionals opgeplakt en dan natuurlijk precies op het motief van de ondergrond. Daarna heb ik de kaart afgemaakt met wat bling. Zie je dat tape met de sterretjes? Yummie of niet? Dit tape is vanaf volgende week verkrijgbaar.

Deze techniek kun je toepassen met verschillende thema's, letters of vormen. Ik vond het in ieder geval het proberen waard en zal zeker nog eens een kaartje maken met deze techniek.

Ik wens je een hele gezellige jaarwisseling, heel veel goede dingen en gezondheid voor het nieuwe jaar! Hopelijk tot snel bij een volgend blogberichtje!

2 opmerkingen:

Marlieke zei

Schoonheidsfoutjes....ach...het is en blijft toch handwerk he Carmen. Ik vind je kaart helemaal mooi!!
Ik wens jou en je gezin een hele fijne jaarwisseling. Je afsluitend facebookbericht vond ik erg mooi geschreven en ik gun je dat hetgeen je voor jezelf in petto hebt, gaat lukken in 2018!

Alina zei

super mooi, Car!
de beste wensen voor het nieuwe jaar!