Pages

woensdag 1 februari 2017

Stamping Techniques 101 Bloghop


Welkom bij een nieuwe bloghop van Stamping Techniques 101, een bloghop van internationale demonstratrices die jou op weg helpen met diverse stempeltechnieken. Deze maand is het thema Faux Frames.


Een Faux Frame is geen fysieke omlijsting zoals bijvoorbeeld met een stansje op je project maar een mogelijkheid om een omlijsting te suggereren.


Een dergelijke kaart heb ik nog nooit gemaakt omdat het mij niet lukt op recht lijnen te zetten. Het was dus een heuse uitdaging maar ik heb een methode bedacht waardoor het mij wel gelukt is.
Ik zal de verschillende stappen zo goed mogelijk proberen uit te leggen aan de hand van foto's. Helaas is hier en daar wat verschoven maar als je de cijfertjes volgt dan moet het wel lukken. Je kunt op de foto klikken om hem groter te maken.


Maten:
Early Espresso: 20 x 10 cm (vouw door de helft)
Soft Suede: 9,5 x 9,5 cm
Shimmery White: 9,0 x 9,0 cm.

1. Zoek een mal waarmee je een raster kunt maken.

Ik heb hier de Layering Square Thinlits gebruikt in combinatie met de Magnetic Platform van de Bigshot. Dit ligt goed stevig en kan niet verschuiven.

2. Als je moeite hebt met mikken zet dan een dun hulplijntje met potlood.
3. Stempel je afbeelding zo dat hij hier en daar buiten de hulplijn valt.
4. Gum de hulplijn uit.

Er zijn diverse media die je kunt gebruiken. Zij geven allemaal een ander effect. Ik heb gewerkt met onze Stampin' Write Markers, Watercolor Pencils en inkt.

5. Leg de mal weer op het papier en dan op de Magnetic Platform en trek de lijnen zo dat ze niet doorlopen in de afbeelding.

6. Als je werkt met Watercolor Pencils dan kun je deze ook een beetje uitblenderen met een Blender Pen. Dat geeft een zacht, poederachtig effect. Werk je met Stampin' Write Markers gebruik dan de dunne punt.


7. Als je de spons technique wilt toepassen maak dan een raster wat precies op je afbeelding past en snij het midden eruit met dezelfde mal die je hebt gebruikt voor de hulplijnen.

8. Gebruik de Sponge Brayer voor een zacht gesponst effect. Zorg er ook hier dat je niet door de afbeelding heen sponst.

9. Voor een scherpe aanzet kun je een Sponge Dauber gebruiken. Ik heb een combinatie van beide gebruikt.

10. Verwijder het kader voorzichtig en bekijk het resultaat. Als je het donkerder wilt hebben kun je handeling 8 en 9 herhalen. Gebruik wel een lichte kleur inkt.


Hoewel ik mijn favoriete bruintinten (weer) heb gebruikt kun je deze methode toepassen voor allerlei thema's in diverse stijlen. Je kunt kleurrijke kaartjes maken maar ook een witte kaart met slechts een kleur is ook super leuk om te doen. Hoewel het raster grotendeels als versiering dient kun je natuurlijk ook kleine versieringen aanbrengen zoals ik dat heb gedaan met de Rhinestones.


Ok, tijd om door te hoppen naar mijn collega Heike Vass uit Duitsland die ook weer een super leuk voorbeeld heeft gemaakt.


Deelnemende collega's:



=======================================

De gebruikte producten zijn gemakkelijk online te bestellen (afrekenen met Credit Card). Door op het gewenste product te klikken kom je automatisch in mijn webwinkel. Gebruik je de hostess code WA2UECE6 om af te rekenen dan stuur ik je een kleinigheidje. Liever meedoen met een verzamelbestelling en besparen op verzendkosten? Kijk dan in de zijbalk voor besteldata en mijn emailadres om je bestelling te mailen zodat je kunt afrekenen met iDEAL!

5 opmerkingen:

Maartje zei

Dat is een gave techniek! Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ga ik zeker weten ook proberen!

Bianca zei

Erg leuke techniek, bedankt!

ingrid zei

Wat een leuke en gave techniek. Die ga ik zeker eens uitproberen

Leonie Schroder zei

Oh how simply sweet is your card - love your two styles of faux frames

France Martin zei

Amazing sponging now I have to try this THANKS for the inspiration